Thursday 3 January 2013

APA ITU GARAM BULUH???


GARAM BULUH ADA 2 JENIS

1. Untuk masakan



2. Untuk minuman






Today Aida nak share  tentang garam buluh. Semua orang tahu kan apa garam. Hari-hari garam masuk dalam badan kita. Tapi apa itu garam buluh????? Siapa tahu, angkat tangan....hehe


Secara simple-nya, Garam Buluh ialah garam yang dimasak dalam buluh menggunakan proses istimewa untuk membuang toksin & kesan pencemaran serta bertujuan meningkatkan kandungan mineral dalam garam
Actually garam buluh ni bagus kerana ianya bersifat alkali. Garam yang selalu di pasaran biasanya selalu bersifat asid. Bila asid masuk dalam badan kita ia akan bertukar menjadi racun dan terhasillah toksin. 
Aida yakin sape yang nak toksin ada dalam badan kan. Sebab tu macam-macam produk yang kita makan / supplemen untuk buang toksin dalam badan. Tetapi kalau makan produk untuk buang toksin pun, kalau tak ubah cara pemakanan kita, cara kita memasak.. Toksin still ada dalam badan kita..badan suami kita, badan anak-anak kita.
Asid ----- Toksin ----- Penyakit 
So, this is the alternative...the simple way, just tukar garam biasa kepada garam buluh untuk kesihatan kita sekeluarga. Mudah kan...




Actually, badan kita memerlukan garam juga. Kita tidak boleh buat keputusan tak makan garam terus.
Garam bertujuan MEMBANTU penyerapan mineral dan zat dalam badan. Jadi tanpa garam, serapan mineral, zat oleh badan tidak dapat berfungsi dengan betul.



Bolehkah kanak-kanak dan ibu mengandung mengambil Hai-O Garam Buluh?
Boleh, dengan saiz pengambilan yang kurang iaitu ¼ hingga ½ bungkus.

Bolehkah pesakit tekanan darah tinggi mengambil Hai-O Garam Buluh?
Boleh, kandungan natrium dalam garam buluh adalah sangat rendah, tidak akan mempengaruhi tekanan darah. Manakala kandungan bahan mineral yang banyak dapat memperbaiki kesihatan badan.

Hai-O Garam Buluh mempunyai bau yang tidak menyenangkan, apakah bau itu? Adakah ia membahayakan badan manusia?
Bau garam buluh adalah bau semulajadi yang terhasil selepas pembakaran dengan buluh dalam proses pembuatannya. Ia tidak membahayakan badan manusia.

Bolehkah garam makan seharian diganti dengan Hai-O Garam Buluh?
Boleh, Hai-O Garam Buluh kaya dengan bahan mineral dan elemen surih, dapat menggantikan garam biasa sepenuhnya.


Perbezaan garam buluh dan garam biasa












No comments:

Post a Comment